Pozovite » (+381) (0)24 535-533

opcina apatin informiranjeOd konstituiranja nove vladajuće opcije u Općini Apatin, odnosno od ovogodišnjih lokalnih izbora, uključujući i prijeizborno vrijeme, vodi se rat između do sada neprikosnovenih općinskih medija TV Apatin i tjednika Novi glas komune, s jedne strane i nove lokalne vlasti i medija TV 025 s druge.

Idila sa socijalistima

TV Apatin i Novi glas komune bili su skloni bivšoj vladajućoj garnituri, osobito dr. Živoradu Smiljaniću. Podsjetimo, riječ je o privatnoj medijskoj kući u vlasništvu Slavice Popov iz Beograda. Kako je riječ o lokalnim medijima, koji nisu mogli opstati na tržišnim principima, pronađen je kompromis s lokalnim vlastima. Financirani su dijelom iz općinskog proračuna, dijelom projektno. Sukladno politici tadašnjeg općinskog vodstva, a uz veliko zalaganje MO DSHV-a Sonta i MO SVM-a Kupusina, još 2008. godine na stranicama tiskanog glasila pokrenuto je informiranje na hrvatskom i mađarskom jeziku. Ovim dvjema manjinskim zajednicama, koje tvore zamjetan postotak žitelja općine Apatin, ustupljena je jedna strana za izvještavanje na mađarskom i hrvatskom jeziku i pismu. U planovima je bilo i izvještavanje na romskom jeziku, no, nije se uspio riješiti problem glede nalaženja dopisnika.

Kulminacija trzavica

Kroz sve ove godine bilo je sporadičnih trzavica između TV Apatin i oporbe. U međuvremenu je osnovan i novi medij, TV 025, čiji je vlasnik istaknuti član i dužnosnik SNS-a Milan Bursać. Trzavice su kulminirale i pretvorile se u pravi lokalni medijski rat u vrijeme predizborne kampanje za ovogodišnje lokalne izbore. TV Apatin i Novi glas komune o događanjima su izvještavali, po svojim tvrdnjama korektno, a po tvrdnjama novog medija, odnosno dužnosnika lokalnog SNS-a, vodile su kampanju u korist SPS-a i dr. Smiljanića. Riječi se nisu birale niti s jedne strane, kvalifikacije onih drugih bile su sve prizemnije. Urednici strane na mađarskom i hrvatskom jeziku bili su pošteđeni od navedenog medijskog rata. Odgovorno tvrdim, kao jedan od njih, da niti od direktorice Slavice Popov, niti od glavne i odgovorne urednice, sada već bivše, Vesne Simičić-Milanović, niti od njezine nasljednice na toj dužnosti Mare Vuković, ni u jednom momentu nije vršen pritisak kako bismo se uključili u sve prljavije političke igre. Naprotiv, bili su potpuno autonomni u izboru tema iz života pripadnika svojih nacionalnih zajednica u općini Apatin, a i šire, općenito u svojim nacionalnim zajednicama u Srbiji.

Finale?

Ustoličenjem nove općinske vlasti, SNS-a, za TV Apatin i Novi glas komune dolaze teški dani i bitka za opstanak. Usprkos potpisanom ugovoru s općinom, ukida se proračunsko financiranje ove medijske kuće. U nedostatku sredstava ionako mizerne plaće uposlenicima i honorari vanjskim suradnicima isplaćuju se neredovito, novinarski kadar se osipa. Od prije mjesec dana manjinski jezici su nestali sa stranica Novog glasa komune, neznano je li taj potez samo privremene naravi ili je na pomolu potpuno gašenje ovoga medija.

„Kako je dogovoreno da zbog prijetnji i šikaniranja novinara i uposlenih u TV Apatin više ne objavljujemo imena, možemo iznijeti jedino stav uredničkog kolegija. Jedna urednica je otišla iz zemlje, druga je jučer dala ostavku i najavila svoj odlazak iz Srbije, šestero je zbog prijetnji i ucjena od općinske vlasti dalo otkaz i povuklo se. Od prvog dana izlaska Novog glasa komune željeli smo ovoj višenacionalnoj sredini, prvi put u povijesti lokalne zajednice, omogućiti informiranje na jezicima nacionalnih manjina. To je bilo mjesto za njegovanje kulture, identiteta, stvaralaštva, vijesti o bitnim događanjima, ne samo u Apatinu, nego i u Sonti, Svilojevu i Kupusini. To smo sami financirali i mislim da smo svih ovih godina radili pravu stvar. Nova općinska vlast u Apatinu brutalno krši sve ugovore s TV Apatin, a samim tim i zakone ove zemlje, po kojima se svaka općina stara o informiranju na svojem području. Njima kao da nije potrebno niti informiranje na srpskom, a osobito na hrvatskom i mađarskom jeziku. Ne mogu nam oprostiti što smo prikazali otmicu zastupnika, što smo razotkrili incident kada je pretučen sonćanski mladić na nacionalnoj osnovi, a općinari tvrdili: zapila se djeca, pa se izujedala“, stav je i priopćenje Uredničkog kolegija TV Apatin i NGK.

Veći dio ostalih stranaka koje djeluju na području općine Apatin u pravom je rasulu zbog velikog broja preletača koji masovno traže okrilje u SNS-u, pa se u ovaj rat ne žele miješati.

„Zalažemo se za objektivno novinarstvo, nezavisno od utjecaja politike, a s obzirom na ekonomsku situaciju u zemlji, svjesni smo da mediji ne mogu funkcionirati bez državne pomoći. To zna i lokalna vlast, predvođena Srpskom naprednom strankom, a usprkos tomu odbija dalje financirati TV Apatin i Novi glas komune, pozivajući se na kršenje zakona. Iako je državna Komisija donijela rješenje da zakon nije prekršen, a iz koga proizlazi da je općina Apatin dužna ispoštovati svoju ugovornu obvezu, oni to svjesno izbjegavaju, što se može okarakterizirati jedino kao gušenje ovih medija, kako bi na njihovo mjesto došla njihova televizija i pretpostavljamo novi lokalni list koji bi pisao o tzv. uspjesima Srpske napredne stranke. Lokalne novine imaju i stranicu na jezicima nacionalnih manjina, mađarskom i hrvatskom, a ukoliko bi došlo do gašenja ovoga lista, navedene manjine ostale bi bez informativnog prostora na svojim materinjim jezicima“, kaže predsjednik OO DJB-a Apatin Dejan Bačić.

Predsjednik općine Apatin i dužnosnik SNS-a Radivoj Sekulić nije želio komentirati sukob njegove stranke s navedenim općinskim medijima.

„Informiranje na manjinskim jezicima je stvar uređivačke politike svakoga medija, tu nemam nikakve ingerencije. Nadam se da će u nekom novom općinskom listu, koji će se osnovati, biti riješeno i to pitanje“, rekao je Sekulić.

 

 

Izvor: Hrvatska riječ (Ivan Andrašić)