Film o Iliji Okrugiću prikazan i u Subotici

Objavljeno: 07.07.2014. Pregleda: 35

Projekcija OkrugicSU2014-1Film „Ilija Okrugić – domovino slatko milovanje“, nastao u produkciji Zajednice Hrvata Beograda „Tin Ujević“ prikazan je 11. lipnja 2014. godine u Art kinu „Lifka“ u Subotici. Riječ je o prvom u nizu igrano-dokumentarnih filmova o znamenitim Hrvatima koji su živjeli i stvarali na području Srbije. Film je nakon beogradske premijere prikazan u nekoliko gradova, a njegov autor redatelj Stipe Ercegović ističe kako je zadovoljan prijamom ovoga ostvarenja kod publike.

„Pljesak nakon projekcija nam govori da film ima dobar prijam kod publike. Posebno nam je drago bilo prikazivanje na Tekijama, u crkvi Gospe Snježne, ali i u osječkom HNK-u nakon predstave „Šokica“ rađene po poznatom djelu Ilije Okrugića. Istu ovu kombinaciju predstave i filma planiramo predstaviti i u Beogradu, u listopadu ove godine. Smatramo da je medij filma dobar način da se današnja publika upozna s djelom nekog velikana iz povijesti. Film sadrži vizualni sadržaj potkrijepljen tekstom te impresije ostaju za duže razdoblje. Nadamo se da će ovaj film biti prikazan i na televiziji, na RTS-u i RTV-u“, kaže Stipe Ercegović.

Književnika, skladatelja i svećenika Iliju Okrugića u filmu igra Aleksandar Alač, glumac Beogradskog dramskog pozorišta iz Beograda. Osim njega, u filmu se pojavljuju i Aljoša Vučković, Igor Pervić, Ivana Gudelj... Alač ističe kako mu je bila čast glumiti Okrugića, kojega zbog svestranog stvaralačkog opusa smatra svojevrsnom renesansnom ličnošću.

„Mislim da je ovaj cijeli projekt iznimno značajan, te je i motivacija za rad na ovom filmu bila velika. Svi koji su sudjelovali u projektu radili su s idejom i spoznajom da stvaraju nešto značajno. Ilija Okrugić je jedan od onih znamenitih Hrvata, a za koga je, nažalost, malo ljudi čulo“, kaže glumac Aleksandar Alač.

Skupina profesionalaca iz područja filma okupljena oko Zajednice Hrvata Beograda „Tin Ujević“ kao producenta, nastavlja raditi na serijalu o znamenitim Hrvatima.

„U ovaj projekt svi smo ušli s puno entuzijazma. Nadamo se da će nam ovaj prvi film, kao pilot projekt, otvoriti vrata za naredna ostvarenja. Sljedeći film koji nam je u planu je o Antunu Gustavu Matošu, hrvatskom književniku koji je dio života proveo u Beogradu. Ako zatvorimo dvije trećine financijskog plana do kraja rujna, ovaj bi film mogao biti završen do kraja godine“, kaže Stipe Ercegović.

Projekcija filma održana je u organizaciji Zajednice Hrvata Beograda „Tin Ujević“ i Zavoda za kulturu vojvođanskih Hrvata u suradnji s Art kinom „Lifka“.

Tekst i fotografija: D. B. P.

Vijesti