U Novom Sadu premijerno prikazan dokumentarni film o Jasni Melvinger

Objavljeno: 12.12.2015. Pregleda: 34

Film MelvingerNS2015 1Povodom 75. rođendana poznate književnice i jezikoslovke Jasne Melvinger 3. prosinca 2015. godine u Novom Sadu je premijerno prikazan dokumentarni film Jasna Melvinger: dok se budem dvoumila. Ovo filmsko-rođendansko slavlje održalo se u amfiteatru SPENS-a, a priredili su ga Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata i Hrvatsko kulturno-prosvjetno društvo Jelačić iz Petrovaradina. Jasna Melingver zbog privatnih problema nije bila u mogućnosti prisustvovati premijeri filma pa se prisutnima prvi obratio jedan od domaćina večeri, predsjednik HKPD-a Jelačić Petar Pifat, koji je izrazio zadovoljstvo što se dokumentarni film, prikazan te večeri, bavi jednom velikankom kulture, upravo iz Petrovaradina.

„Dok je nas, Petrovaradinaca, okupljenih u HKPD-u Jelačić, dok je njezinih studenata, dok je svih onih koje je ona zadužila svojim životom i radom, bit će i velikana, ne samo poslije njihove smrti nego i za vrijeme njihova života kao što je to slučaj i s našom sugrađankom doktoricom književnosti, jezikoslovkom Jasnom Melvinger.

Film je snimljen u produkciji udruge Oksimoron i Umjetničke akademije u Osijeku, a projekt je koordinirala dekanica Akademije Helena Sablić – Tomić. Ona ističe da joj je velika čast i zadovoljstvo što baš u Novom Sadu mogu premijerno prikazati film „njihove i naše sugrađanke“.

Film MelvingerNS2015 2„Kada kažem ‘naše sugrađanke’, onda prije svega moram reći da je Jasna Melingver dosta dugo, nekih desetak godina, putovala svakodnevno, svakotjedno u Osijek i tamo predavala hrvatski i srpski jezik. Vraćala se u Petrovaradin gdje i danas živi i mi smo upravo iz tog jednog poticaja odlučili prikazati hrvatskoj publici izvan Hrvatske što Jasna Melingver u stvari jeste. Ne samo što jest za suvremenu hrvatsku književnost već što jest za Petrovaradin, što jest za književnost uopće“, izjavila je Sablić – Tomić i naglasila kako su poznatu književnicu pokušali prikazati kroz jednu privatnu i pomalo žensku priču.

Glazbu za ovaj film je skladao prodekan i profesor umjetnosti na Umjetničkoj akademiji u Osijeku Davor Bobić, dok režiju, kao i kameru potpisuje docent umjetnosti Davor Šarić. Helena Sablić – Tomić navodi kako je ovaj kulturni događaj „vjetar u leđa“ suradnji Umjetničke akademije iz Osijeka sa Zavodom za kulturu vojvođanskih Hrvata iz Subotice. „Nadam se da ćemo film uspjeti prikazati preko boljih i većih medija kao što je televizijski program, ovdje, i s druge strane Dunava i nekako senzibilizirati javnost za ono čime se bavi Jasna Melvinger koja je ugledna lingvistica i vrijedna istraživačica“, zaključila je Sablić – Tomić.

Film MelvingerNS2015 3Književnik i publicist, te ravnatelj ZKVH-a Tomislav Žigmanov je rekao kako hrvatska zajednica može biti sretna jer može slaviti okrugle rođendane onih koji su bili prije nas i koji su ostvarili velike opuse po brojnim segmentima ljudskoga stvaralaštva. „Jasna Melvinger je zacijelo najjače književno pero među Hrvatima u Vojvodini. Jedna je od najznačajnijih književnica uopće u Vojvodini u drugoj polovici XX. stoljeća. Trebamo biti sretni što su ona i njezino djelo postali predmetom jednoga filma, filma iza kojeg stoji više nego renomirana institucija kao što je Akademija umjetnosti u Osijeku. Također i što je na suvremeni način, u drugom mediju i na odgovarajući način zaokružen veliki opus Jasne Melvinger“, kazao je Žigmanov. On je također izrazio nadu da će ostvarenje Jasna Melvinger: dok se budem dvoumila biti prikazano i na televizijama, te iskazao vjeru da će ovakvi filmovi biti snimljeni i o drugim istaknutim ličnostima iz zajednice vojvođanskih Hrvata.

Izvor: Hrvatska riječ (K. Ivković Ivandekić)

Vijesti

Pogledajte sve